Данела Арсовска е првата жена градоначалник на Град Скопје по прилепчанката Вера Ацева, која го предводела градот во 1948 година.

Скопје, по многу татковци, конечно доби мајка, која вети дека во првите 82 дена од мандатот, преку програмата за модерно Скопје, ќе спроведе 15+1 проекти.

Педесетина дена по локалните избори, Арсовска, која како независен кандидат, поддржана од повеќе опозициски партии, меѓу која и најголемата ВМРО-ДПМНЕ, седна на градоначалничката фотелја, се пофали со исчистени, според нејзините зборови, стотина депонии и тука завршува успешноста на 15-те проекти.

За наголемо најавуваниот проект за бесплатен јавен превоз на скопјани, жителите на главниот град ќе треба да почекаат најмалку две години, а ќе биде воведуван постепено за посебни категории граѓани. Ако се знае дека и до сега пензионерите бесплатно се возеа три дена во неделата, студентите и учениците девет месеци, тогаш решението на Арсовска не е ништо поразлично од нејзините претходници. За воведување пак, на градски сообраќајни линии до заборавените места, редовни ноќни линии, посебно за време на викендот, како и зачестени возила на фреквентните линии, скопјани ќе треба да почекаат до следната година.

Дегутантно е веќе да се спомне дека Арсовска експресно се откажа од „Бас рапид транзит“, проект на нејзиниот претходник за кој Градот доби кредит од 70 милиони евра од ЕБРД, а студиите изработени од експерти не ја убедија градската мајка дека нема да наштети на главната водоводна цевка, ниту дека ќе го намали зеленилото, ниту пак дека ќе го реши сообраќајниот метеж.

Аеродромци едвај го чекаа завршувањето на мостот „Михајло Апостолски“, оној на крајот од булеварот „АСНОМ“, да не мора да ја вртат цела населба за да стигнат до Гази Баба или до Центар, особено откако се изгради „Ист гејт мол“, но градската мајка им порача дека тој ќе им служел само за ловење риба, затоа што имало многу побарувања од нерешени имотно-правни односи на жителите од Ќерамидница каде треба да поминува булеварот до стариот Саем.

Од Арсовска нема одговор ни кога ќе биде прооден кејот на Вардар под мостот, кој поради неговата изградба подолго време е прекинат. Таа се откажа и од изградба на мостот на „Љубљанска“ во Карпош, кој требаше да биде готов за година и половина и да ги поврзе Општините Карпош, Ѓорче Петров, Бутел, Чаир и Шуто Оризари. Парите за него беа обезбедени од програмата „ТАВ“.

Ако Градот со доаѓањето на нова власт ги прекинува проектите на претходниците, не може да се зборува за развој, туку за уривање и обид од темел да се гради нешто ново. На тој начин скопјани ќе живеат во вечно градилиште, а користа од проектите тешко дека ќе ја доживее, затоа што секогаш нешто ќе се запира за да почне друго ново, кое подоцна пак ќе биде запрено.

Претходните градоначалници на Скопје, колку и да беа идеолошки спротивставени, сепак ги завршуваа големите проекти на своите претходници, Трифун Костовски на Ристо Пенов, Коце Трајановски на Трифун Костовски, Петре Шилегов на Коце Трајановски.

Целата колумна на Билјана Богдановска за Независен на следниов ЛИНК.